• Vores ydelser
  • Insights
  • Karriere
  • Medier & Nyheder
  • Om os

180 graders pakke

Andelsforeninger

Introduktion

Denne pakke er til foreningen, som har en bestyrelse med det gode overblik, men mangler en administrator til at tage sig af den daglige administration. Her får foreningen et personligt core team bestående af en administrator og en controller, som kan guide bestyrelsen i både små og store beslutninger – og som deltager på den årlige generalforsamling.

Core teamet er fundamentet for den daglige administration og samarbejdet med bestyrelsen og står til rådighed med professionel rådgivning. Jeres faste administrator vil fungere som jeres faste kontaktperson, mens vores con¬troller sikrer kvalitetsbevidst håndtering af foreningens regnskaber og budgetter.

Jeres administrator afholder desuden ordinær generalforsamling samt deltager på et årligt budgetmøde, så vi sammen sikrer de bedste økonomiske rammer for jeres forening. Newsec står desuden for bilag, regnskaber, indberetninger, opkrævninger, rykkere mm.

’180 grader’ giver sikkerhed for, at I gør alting i rette tid, tager evt. udfordringer i opløbet og på et oplyst grundlag.

Med i pakken får I desuden 24/7-adgang til vores online platform ProBo, der giver overblik og indsigt. Herunder adgang til bl.a. dokumentarkiv, økonomiske data mm.

Se som PDF
Ring mig op

Hvad tilbyder vi ellers?

Hos Newsec kan I også få adgang til vores netværk af arkitekter, advokater og andre specialiserede faggrupper.

Det betyder også, at I som tillæg til pakken kan tilkøbe en række ydelser, der letter bestyrelsens arbejde med forningen og gør dagligdagen gnidningsfri.

Det gælder ydelser såsom:

  • Byggesagsadministration
  • Låneomlægning
  • Bygherrerådgivning
  • Tilstandsrapporter og vedligeholdelsesplaner
  • Vurdering af lejligheder
  • Flyttesyn
  • Driftschefaftale
  • Energioptimering og -rådgivning

Mere end administration

Vores tilgang til administration betyder, at vi har indført en række værdier, som vi - foruden vores faglighed - lever er service ud fra. Det gælder kvalitet i ydelserne, ansvar for opgaven, glæde ved arbejdet – og vigtigst af alt: at kunden er i centrum for alt vi gør.

Med i pakken får I desuden:

Adgang til vores online platform, der giver overblik og indsigt

ProBo er foreningens digitale og professionelle kommunikationsplatform. Her er alt det, der er vigtigt for foreningens bestyrelse og beboere, samlet ét sted - og tilgængeligt 24/7.

Beboere får adgang til bl.a. dokumentarkiv og kommunikationsværktøjer, mens bestyrelsen får radgang til økonomiske data, dokumentarkiv samt mulighed for at oprette eget bestyrelsesarkiv. Faktura- og udlægsgodkendelse vil også foregå via platformen.

ProBo tilbyder tryg og sikker kommunikation, bedre dokumenthåndtering og bilagsgodkendelse samt masser af anvendelige features tilpasset til foreningen. Alt sammen skabt til at gøre livet i foreningen - og bestyrelsesarbejdet - meget nemmere.

Ydelser som er inkluderet

Medlemsadministration

  • Løbende opdatering af ejendoms– og medlemskartotek
  • Opkrævning og indbetalingsregistrering
  • Ekstraordinære opkrævninger
  • Behandling af henvendelser fra medlemmer
  • Sparring og support med bestyrelsen via mail og telefon
  • Medlemmets betalingsmisligholdelse: Påkrav, eksklusion m.v. (gebyr betales af medlemmet)

Lejeradministration

  • Løbende opdatering af ejendoms- og lejerkartotek
  • Opkrævning og indbetalingsregistrering
  • Behandling og varsling af lejereguleringer
  • Administration af konti for vedligeholdelse
  • Behandling af lejerhenvendelser
  • Husordenssager vedr. lejere
  • Kontakt til beboerrepræsentation

Foreningsadministration

  • Indkaldelse til ordinær generalforsamling
  • Afholdelse af ordinær generalforsamling
  • Forslag til generalforsamlinger
  • Deltagelse i ét årligt budgetmøde maks 1,5 time
  • Rådgivning i vedtægtsspørgsmål
  • Nøgletalsindberetning
  • Digital informations- og kommunikationsplatform
  • Kontaktpersoner
  • Administration af vaskeri
  • Administration af bi-lejemål (p-pladser, depotrum m.v.)
  • Online arkivering og opbevaring af foreningens dokumenter i ProBo
  • Begrænset juridisk bistand

Bogholderi og regnskab

  • Bogføring
  • Arkivering
  • Betaling af udgifter
  • Status på likvider
  • Ekspedition af forbrugsregnskaber
  • Indberetning til Grundejernes Investeringsfond
  • Kvartalsvis afstemning
  • Udarbejdelse af regnskabsmateriale til årsrapport
  • Udarbejdelse af budget
  • Revisoradgang til Digital informations- og kommunikationsplatform

Lønadministration

  • Oprettelse og registrering i lønsystem
  • Afregninger og indberetning til offentlige myndigheder
  • Administration vedr. ferie og sygdom

Personaleadministration

  • Rådgivning og henvisning til løsninger indenfor det ansættelsesretlige område
  • Lønregulering
Ring mig op

Tilkøb

Overdragelse af andele

  • Vurdering af andelsbolig
  • Udarbejdelse af overdragelsesdokumenter
  • Besvarelse af ejendomsmæglerforespørgsler
  • Notering af mangelindsigelser
  • Kontrol af indbetaling af overdragelsessum
  • Afregning af provenu til sælger samt panthavere
  • Ekspedition af adkomsterklæring
  • Notering af transport
  • Udarbejdelse af nøgletalsskema 3
  • Administration af venteliste (a + b)

Administration ved lejerskifte

  • Behandling af lejers opsigelse og fraflytning
  • Fremleje og bytte
  • Genudlejning
  • Udarbejdelse af lejerkontrakter og kontrakttillæg
  • Oprettelse af nye lejere ved genudlejning
  • Afholdelse af indflytningssyn

Oftes valgte tilkøb

  • Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling
  • Afholdelse af ekstraordinær generalforsamling
  • Deltagelse i yderligere online- eller fysisk bestyrelsesmøde maks 1,5 time
  • Deltagelse i ét online evalueringsmøde med administrator i arbejdstiden
  • Deltagelse i ét online møde med ny bestyrelse i arbejdstiden
  • Forsikringssager
  • Administration ved Lejerskifte

Andre tilkøb

  • Formandsassistance
  • Byggeteknisk rådgivning
  • Projektering og teknisk byggestyring
  • Juridisk, økonomisk og administrativ byggestyring
  • Indhentning af tilbud på energimærkning
  • Tilsyn med ejendommens løbende drift
  • Særskilt juridisk bistand
  • Vedligeholdelsplan
  • Tilstandsrapport
Ring mig op

Skift til Newsec

Hvad betyder det?

Vi ved, hvor vigtig en effektiv onboarding af nye kunder er, da det danner fundamentet for et godt samarbejde og den gode leverance.

Derfor har vi et dedikeret onboarding team, der står klar til at sikre en god opstart på samarbejdet med Newsec.

Ring mig på

Kontakt

Har du spørgsmål eller vil høre mere, er du velkommen til at kontakte os.

Mads Håkonsson
mads.hakonsson@newsec.dk
+45 4414 2706

Ring mig op